Na barvě záleží!

Lidé, kteří se při koupi nového (či ojetého) auta řídí tím, jakou barvu má jeho karoserie, obvykle sklidí posměch. Ono to totiž mezi těmi různými parametry působí až komicky, pokud si někdo vehementně zakládá právě na tomto zdánlivě nedůležitém parametru. Ale to ani tak úplně nemusí být pravda. Ano, stav vozu, výbava, motorizace či bezpečnost jsou důležité, ale v mnoha směrech může pomoct právě barva automobilu. Jak?zaparkovaná auta
Zejména co se bezpečnosti týká, je tento parametr důležitý. Čím víc je totiž vozidlo výrazné, tím více a dříve je vidět, takže je na vozovce jen tak nepřehlédnete. Je zde ale také několik paradoxů – například zlatá je sice ve dne mnohem lépe vidět, zatímco v noci na výraznosti značně ztrácí. Nejlepší odstín je tedy ten, který se s denní dobou nemění. Jenomže přesně takový, který by tomuto zcela odpovídal, zatím není vynalezen. Obecné studie ale na základě nehodovosti vyhodnotily, které odstíny jsou nejbezpečnější. Tak například:

  • Bílé auto bývá označováno tím vůbec nejbezpečnějším. Takže pokud tuto barvu zvažujete, do kolonky pro si určitě zařaďte tento důvod. Možná převáží ty proti, kterými bývá obyčejnost, snadné ušpinění, více viditelné rýhy a další.
  • Oranžové auto nabývá na kontrastu jak v přírodě, tak ve městě, což z něj v bezpečnosti činí číslo 2. Takové odstíny zatím ale u aut nejsou příliš obvyklé, proto je poměrně složitější jej najít. Dalším problémem je, že se jedná o poněkud extravagantní barvu, kterou ne každý snese.
  • Další bezpečné barvy jsou žlutá nebo růžová, což opět nejsou zrovna oblíbené odstíny pro vozidla.


černé BMW na vozovce
Na druhé straně jsou také odstíny méně bezpečné. Tady můžeme zmínit černou, tmavě modrou, tmavě hnědou, tmavě červenou a vlastně téměř všechny začínající na tmavě… Ty jsou totiž při soumraku hůře vidět, protože splývají s pozadím, což je také důvod jejich vyššího počtu nehod.
Kromě bezpečnosti prý také určitý odstín vyjadřuje určitou vlastnost. Červená prý evokuje touhu závodit, modrá je pro klidné lidi, zelená pro ekology či rebely, žluté pro egocentriky… Tohle přirovnání je ale spíše pro pobavení, žádné ověřené informace ohledně něj neexistují.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Sdílet na Facebooku
Sdílet na Twitteru