Pohyb je zdraví a život

Pravidelný pohyb podporuje nejen zdravý životní styl, ale přináší i dobrou náladu. Slouží také jako prevence mnoho chronických onemocnění, která na nás díky špatné životosprávě útočí. A v poslední řadě se jedná i o to, že každý tímto postojem vyhlásí válku nadbytečným kilogramům. Rozhodně to platí ovšem pro ty, kteří si zasportují tak, že zapojí do aktivity své tělo. Nejedná se o ty, co sporty vyhledávají na sportovních kanálech a poté z pohodlí domova se věnují sportovním aktivitám. Zde rozhodně každý člověk si musí udělat malou inventuru, co dělá pro své zdraví. Při nedostatku pohybu totiž začne chátrat nejen tělo, ale i jeho tělesné funkce se začnou pomalu zhoršovat. Již to hodně i napovídá tomu, že je třeba si vybrat odpovídající sport, který bude úměrný věku a kondici a přirozeně nás bude bavit.muž běží v přírodě

Běh není náročný

Poslední dobou je velmi populární běh, kdy se zapojují snad všechny svaly a tím se bude souměrně formovat i postava. Řada mužů i žen běhá, aniž by se ale zajímali o to jak. Špatný běh způsobuje problémy, bolesti a mnohdy i zranění. Zde se musí koordinovaně zapojit nejen trup a nohy, ale i ruce. Správný běžecký postoj připomíná asi tak jako bychom si dokázali představit skokana na lyžích. Vhodné není ani takzvané přetáčení do stran. Častou chybou jsou příliš pokrčené ruce a to poté nutí k tomu, aby pracovaly jinak, než u těla. Zde může snadno dojít k přetížení horní části beder nebo i k uskřípnutí nervů. O bolesti zad poté ani nemluvě.běh v přírodě
Jak správně běhat?

  • Rozhodně se vhodně obléknout a pořídit si kvalitní běžeckou obuv.
  • Běžet by se mělo v mírném náklonu. Těžiště těla leží v přední části hrudníku.
  • Tělo má být v jedné přímce, což se dá celkem dobře natrénovat i u stromu. Neexistuje lámání v pase a vystrčení zadní části těla nebo snad nahrbení. Hlava nesmí být v záklonu ani v předklonu.
  • Před během je dobré se protáhnout a stejné je třeba to udělat i po běhu domů, což svalům jen prospěje.
  • Raději se vyhnout asfaltu, jelikož pohybový aparát bude tak trpět. Venkovní terén je daleko lepší pro duši, zdravé dýchání a šetrnější je ke kloubům. Navíc se při běhu v přírodě pěkně pročistí hlava.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru