Veganství představuje zdravotní rizika

Veganství představuje životní styl, který je úzce pjat s jistým přesvědčením a morálními hodnotami. Pro mnohé ale také módní trend, který na instagramu vypadá zkrátka dobře. Vzdát se masa, vajec, mléka a dalších živočišných produktů nemusí být vždy ku prospěchu, jak se mnozí mylně domnívají. Jen málokdo totiž stravě rozumí natolik, aby potřené živiny, vitamíny a minerály s živočišných produktů uměl nahradit zeleninou stravou. Na sociálních sítí si může každý den přečíst řadu nepodložených informací, které se však nezakládají na pravdě. Ožehavým tématem je nedostatek vitamínu B12 u veganů. Podle nejnovějších studií je totiž prokázáno, že každý pátý člověk, který se stravuje pouze rostlině, ho má ve svém těle nedostatek. Riziko však nepředstavme pouze nedostatek tohoto vitamínu.

Veganská strava
 

Nedostatek vitamínů B12 u lidí s čistě rostlinnou stravou

Pestrá strava založená na kombinaci živočišných a masových produktů je obvykle dostatečným příjmem vitamínu  B12. Problém ovšem nastává ve chvíli, kdy respondent ze svého jídelníčku právě živočišné produkty vyřadí. Předtím, než se tak rozhodne, by měl dobře zvážit veškeré úskalí, které s sebou čistě rostlinná strava přináší. Vitamín B12 se nachází například v kravském mléku, červeném masu, vejcích nebo játrech. Jenže tyto potraviny vegani z důvodu nejrůznějších přesvědčení nekonzumují a uchylují se k všemožným náhražkám, které však nejsou plnohodnotnou náhradou klasické stravy. Přitom nedostatek tohoto vitamínu v těle může mít za následek řadu závažných onemocnění, jako je necitlivost nervů na rukou či nohou nebo neuropatii. Nedostatek vitamínu B12 u dětí může mít za následek špatný vývoj kostí.

Vyvážená strava
 
Přitom prevence, jak předcházet nedostatku tohoto vitamínu je celkem jednoduchá, postačí sáhnout po optimálních doplňcích stravy, díky kterým ho bude mít organismus dostatek.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru