Gastronomie

Japonská kuchyně: 7 důvodů, proč je tak zdravá

Japonská kuchyně je dlouhodobě v centru zájmu. Nejde o módní záležitost. Japonská kuchyně je nejen zdravá, ale i velmi originální a rafinovaná.  1. Malé porce Japonská kuchyně se skládá z mnoha malých porcí. Jídlo zahrnuje

RUSKÁ GASTRONOMIE: obtížně definovatelný soubor kuchyní

Když cestujete do cizí země, jednou z prvních věcí, které musíte poznat, jsou typická jídla a nápoje daného místa. Také je dobré věděl, jaký typ restaurací v daném místě najdete a jaká jsou místní jídla z řetězce

Sachrův dort: Historie nejslavnějšího dortu světa

Mladý cukrář vytvořil jednoduchý, ale nevšední dort Sacherovi bylo pouhých 16 let a pouze nahrazoval nemocného cukráře. Jelikož čokoláda byla jeho oblíbenou ingrediencí, o které věděl, jak nejlépe s ní zacházet, vytvořil tento dort.  Vytvořil

Šálek chutného čaje

Mnozí ani nepřemýšlí o tom, jak se vlastně takový čaj zpracovává. Zkrátka si zakoupí krabičku s připravenými sáčky a podle vlastní chutě si takto připravují svůj nápoj. I tak se zdá, že je poměrně

Zelenina pokaždé jinak

Jakmile se přihlásí ke slovu jarní měsíce, tak tělo se dožaduje nějakého zdravého přísunu vitamínů. Není divu, zima byla dlouhá a tak je třeba doplnit zase zásoby. Je pravdou, že jsou mezi námi

Vyzkoušejte pita chleba

Vypadá to sice jako placka, ale zase není to až tak úplná pravda. Pita chleba je považován jako libanonský, syrský, arabský chléb a setkáte se s ním i v Izraeli, kde jej pečou snad na

Přivítejte na stůl červené fazole

Vařené fazole se konzumují jako samostatné jídlo, nebo se přidávají jako příloha k masu. Jsou také velice oblíbeným zpestřením zeleninových salátů. • Fazole mají pozitivní vliv na fungování srdečního svalu a cévního systému. Obsahují

Tofu – potravina bohatá na bílkoviny

V posledních letech se tofu díky globalizaci a propagaci vegetariánství a veganství dostává stále častěji do našich kuchyní a hledáme způsob, jak si tuto potravinu upravit, aby nám chutnala a hodila se do našich

Jak nahradit klasickou pšeničnou mouku v kuchyni

• Celozrnná mouka Prvním řešením, které je určitě nejdostupnější, je začít používat celozrnnou mouku. Pokud si potřebujete zvyknout, můžete ji postupně přimíchávat do vaší běžně používané mouky. Celozrnná mouka má v sobě otruby, takže

Středomořská strava: pomocník proti stárnutí

Co už víme Ze studií vyplývá, že lidé žijící v blízkosti Středozemního moře žijí déle a trpí méně rakovinou a kardiovaskulárním onemocněním. Lidé z těchto oblastí jsou velmi aktivní, kontrolují si váhu, konzumují mnohem méně