Auto bez řadicí páky? Ano, již v blízké budoucnosti

Tesla přichází s modernizací svých vozidel, a to Model S a X. A čím více informací se dostává na veřejnost, tím zajímavější se zdá jejich vývoj. Zakladatel společnosti, Elon Musk prohlásil, že nemají žádný fyzický a na první pohled viditelný volič převodovky. To ale neznamená, že byste s nimi mohli jezdit jen a pouze rovně. Automobil má prý sám rozpoznat, kam chce řidič jet a kdy bude potřebovat zařadit jinou rychlost nebo kdy chce couvat. Jaké potíže by se mohli objevit?
 
Tesla Model X

Jak je to možné?

Podle Tesly jsou modely vybavené technologií, která vše rozpozná podle navigačních dat, kontextu a překážek, které detekuje v blízkosti vozu. Systém by měl na displeji ukázat řidiči, zda pojede dopředu nebo bude couvat, aby s tím počítal a nedošlo k nehodě. Je také možné, že dojde i na hlasové povely, kdy vám systém sám řekne, zda jste v režimu „Drive“ nebo „Reverse“.
 

Budou s tím potíže?

Jedním z evidentních problémů bude jistě podélné parkování, kdy se před a za autem nachází jen velmi málo prostoru. Jak tady technologie pozná, co má dělat a jak se bude přepínat? Podle Muskova tweetu bude možnost zvolit si směr jízdy i manuálně, ale ne pomocí řadicí páky. Přepnout to půjde na centrálním displeji v případě, že si automat nebude vědět rady v dané situaci. Díky tomu bude možné ho ovládat i v případě, že se dostanete do netradiční situace.

elektrický vůz Tesla
 

Na úřadech by mohli narazit

Další potíž bude pravděpodobně s úřady. Stále není jisté, zda přes ně úřady vůbec projdou. Dané instituce možná budou požadovat, aby měl interiér klasické složení, a budou tedy požadovat i přítomnost fyzické řadicí páky. V případě, že společnost dokáže dokonalé ovládání ve všech možných situacích, které by mohly nastat, možná povolení na provoz skutečně získají. Vozidlo bude jistě vypadat jako v budoucnosti a jde o Teslu, takže bude zaručeně i skvěle fungovat.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Sdílet na Facebooku
Sdílet na Twitteru