Nissan chce během 10 let přejít plně na elektřinu

Jedna z největších a nejúspěšnějších automobilek na světě Nissan se snaží nejen dostát trendům a potěšit konečného spotřebitele, ale také se zabývají otázkami udržitelnosti a ekologie. Z tohoto důvodu si určili jasné cíle.Do roku 2030 by chtěli přejít většinově nebo zcela na ekologický pohon. Do roku 2050 by poté chtěla být kompletně bez emisí. Jak toho hodlá dosáhnout? Ve skutečnosti nejde o nic zásadně složitého, ale rozhodně budou potřebovat nějaký čas, aby se přizpůsobili poptávce.

elektrické auto Nissan
 
Společnost chce svých velkých cílů dosáhnout pomocí vývoje polovodičových bakterií. Nissan loni v květnu zveřejnil informaci, že 60 procent nových modelů vozidel určených pro japonský trh bude na elektrický pohon, a to již v roce 2023. Zda se jim vše podaří splnit a jak dlouho to ve skutečnosti bude trvat, to se pochopitelně zatím nedá jasně určit. To vše je zatím ve hvězdách.
 

Největší výrobce a zástupce elektrifikace

Nejbližším plánem firmy je uvedení nového modelu v průběhu letošního roku. Půjde o SUV Ariya, které se postaví vedle klasického modelu Leaf. Další modely a řady již počítají s hybridním pohonem, to včetně zcela nové generace crossoveru s názvem Quashqai. Tato výroba je velkým pozitivem pro každého fanouška nejen japonské automobilky, ale také každého fanouška ekologie. A v následujících letech je jistě potěší ještě více.

Nissan interiér volant
 
Další firmy z této oblasti se snaží o provádění podobných kroků a urychlují práce na vlastní elektrifikaci. Toyota má v plánu již v roce 2025 prodávat asi 5,5 milionu těchto vozů. Honda plánuje během následujících deseti let přejít na tuto výrobu, a to ze dvou třetin kompletní produkce. Pro Toyotu to bude znamenat polovinu světové nabídky. Bude se tedy jednat skutečně o velká čísla a je dost možné, že za pouhých 10 nebo 15 let můžeme vídat na silnicích velké množství ekologických vozidel.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru